Ako vypátrať chybu, keď vám "nesedia čísla" pri uzávierke (PS a KS)
Ak sa vám stane, že keď pri uzávierke uplynulého mesiaca si porovnáte počiatočný stav (PS) s koncovým stavom (KS) predchádzajúceho mesiaca, že vám toto číslo nesedí
=> problém je ten, že počas uplynulého mesiaca ste urobili nejakú zmenu zasahujúcu do staršieho mesiaca (niekedy aj viac mesiacov dozadu) a zmenili ste tým aj predchádzajúci (už odovzdaný) mesiac.
Základný postup, ako hľadať chybu / problém / rozdiel
Príklad - ... robíte uzávierku júna (už uplynul) a nesedí vám PS júna s KS mája. Za máj máte vytlačenú zostavu.
1. znovu si v systéme načítajte rovnakú zostavu pre už odovzdaný mesiac
- - ten, čo máte vytlačený = v našom príklade máj
2. nájdite mesiac, v ktorom je rozdiel
- - vytlačenú zostavu porovnajte s aktuálnou zostavou na edupage - pre rovnaký mesiac (= v našom príklade máj)
- porovnajte stĺpec počiatočný stav = ak je rovnaký aj na vytlačenom aj v edupage , tak problém je v májových dátach a prejdite na ďalší krok
- ak PS nie je rovnaký, tak urobte rovnaké porovnanie pre starší mesiac (apríl)
... takýmto spôsobom treba nájsť mesiac, v ktorom sú PS rovnaké - v tlači aj v edupage
3. nájsť vstup, kde je rozdiel = porovnať jednotlivé stĺpce
- - na začiatok pozerajte iba sumárny riadok a iba stĺpce, ktoré sú vstupy (... lebo všetky ostatné stĺpce sú dopočet na základe týchto vstupov - takže nutne budú tiež rozdielne)
---> vstupy sú dva (resp. tri) : poplatky a platby (prijaté / vrátené)
4. v ktorom module vznikol rozdiel - podľa toho, ktorý vstup nie je rovnaký, treba pátrať ďalej
- --- ak sa nerovnajú poplatky => problém je v module jedáleň
- v jedálni môže byť problém buď:
- --- s počtom objednanej stravy (časové údaje o neskorších zmenách objednanej stravy viete hľadať v časti 'Odhlásení')
--- v zmene cenníka (jedlo, réžia, príspevky, uznanie/neuznanie príspevkov)
--- nezamknutá dochádzka v prípade príspevkov závislých od prítomnosti v škole (resp. ste odomkli staršiu už zamknutú dochádzku)
- --- ak sa nerovnajú platby => problém je v module platby
- - v module platby si treba pohľadať, čo ste menili oneskorene
- v zozname jednotlivých platieb sú v stĺpci 'Informácie o platbe' k dispozícii rôzne filtre na všetky dostupné časové údaje: dátum prijatia platby, dátum a čas prvého zapísania záznamu a dátum a čas poslednej zmeny pri každej platbe; možnosť zobraziť zmazané platby
5. pre finálne vypátranie dôvodu zmeny je potrebné nájsť takého stravníka / taký záznam, ktorý časovo patrí do mesiaca, ktorý ste identifikovali ako problematický, ale dátum poslednej zmeny je neskôr ako daný mesiac (po vašej uzávierke = tlači zostavy)
- následne posúdite oprávnenosť zmeny :
--- ak ste ju urobili omylom, treba si opraviť nazad ako bolo
--- ak tá zmena je oprávnená, tak ju ponecháte a vytlačíte zostavy nanovo => nakoniec poriešite s vašou ekonómkou ďalší postup
----------------------
Zoznam všetkých návodov pre modul Školská Jedáleň
English
Deutsch
España
Francais
Polish
Russian
Čeština
Greek
Lithuania
Romanian
Arabic
Português
Indonesian
Croatian
Serbia
Farsi
Hebrew
Mongolian
Bulgarian
Georgia
Azerbaijani
Thai
Turkish
Magyar